Petra Gabor (prej Zupančič) je ena naših mlajših učiteljic in koreografinj, ki pa je hitro pokazala, kako dobro se znajde v vlogi trenerke. Po letih tekmovalnih uspehov ter izkušnjah z delom plesalke in tujini, se je Petra vrnila v svoj plesni dom – Kazino, kjer zdaj dela z mladimi plesalci, ki že dosegajo izjemne uspehe. V pogovoru je iskreno predstavila sebe in svoj način dela ter s tem razkrila, kaj je zares tisto, v čemer je unikatna.
Ustaviva se najprej pri nedavnem evropskem prvenstvu, kjer so tvoji plesalci v modern disciplini dosegli zares fantastične uvrstitve. 1. mesto Ana Line Telič, 1. mesto med otroškimi malimi skupinami, 1. mesto med otroškimi pari in še nekaj drugih medalj, finalnih uvrstitev … Kako sama gledaš na vse te uspehe?
Zelo sem ponosna na plesalce in vesela, ko dobijo potrditev na mednarodni tekmi. Veliko truda in energije so vložili v točke in res jim privoščim uspeh. Po drugi strani pa jim vedno znova govorim, da je največji uspeh pot, ki so jo opravili do sedaj in da rezultat ni vedno odraz realnega napredka. Vseeno je sojenje subjektivno in izid ni vedno pravičen. Zato jim prigovarjam, da je več merilcev uspeha in ne samo končna uvrstitev. Pomembni so tudi na primer pohvala trenerja ob dobrem nastopu, opazka mimoidočih, ki so navdušeni nam njimi … Zavedanje, da je uspeh več kot dobra uvrstitev, je ključna zame in zanje. Seveda pa smo veseli, če se vse izide in dobimo tudi to potrditev.
Zakaj ravno modern? Kaj ima ta stil, da raje koreografiraš kot na primer za show ali jazz?
Kot plesalka sem bila vedno bolj modernistka. Sicer sem kot plesalka pri Mitji Popovskem in Mojci Uršič začela s showom/jazzom, vendar smo z Mitjo kmalu začeli raziskovati modern. Kasneje v moji karieri, pa sem kot plesalka delala res izključno sodobni ples in modern, z osnovo baleta. Torej to mi je blizu in tudi najraje koreografiram ta stil, saj dopušča veliko svobode in kreativnosti.
Kako se lotevaš ustvarjalnega procesa plesnih točk? Imaš kak poseben “sistem”?
Načeloma pridem najraje v dvorano brez vnaprej pripravljenih “idej”. Včasih imam v mislih glasbo, ki jo želim preizkusiti s plesalcem, včasih pa tudi tega ne. Res sem rada v trenutku in mislim, da to čutijo tudi moji plesalci. Vedno jih opozorim, sploh če z menoj delajo prvič, da ustvarjam sproti in da je to skupni proces. Ko imam izbrano glasbo, je lažje in takrat res začnem definirati korake. Motivirajo me plesalci in njihov karakter, potem pa poskušam iti s tokom. Oni sledijo meni, jaz pa njim. Velikokrat se mi zgodi, da je 2 minuti in 15 sekund za solo točko premalo, da bi izrazila njihovo znanje in svoje ideje. Zato si v prihodnosti želim delati daljše točke, kjer se lahko bolj poglobimo v občutke.