6. marca 2022 v Kazini gostimo Vesno Grandeš, ki bo s plesalci delila svoje znanje poppinga. Ker gre za tehniko, ki jo obvlada manj plesalcev, smo jo povabili na pogovor, da bolje spoznate njo in ta stil plesa. S svojo iskrenostjo in direktnostjo je navdušila že pri pogovoru, tako da se resnično veselimo, kaj vse nam bo pokazala na workshopu.
Popping je urbana plesna tehnika, ki jo, vsaj v Sloveniji, obvlada manj plesalcev. Zakaj je tebi popping postal tako všeč?
Popping je ulični plesni stil, ki temelji na funk glasbi. Sprva me je k temu stilu vlekla prav glasba. Na začetku P funk iz zahodne obale, kasneje pa G funk, future funk ter breakbeat in elektro, ki jih rada poslušam in nanje plešem še danes. Kot najstnica sta me filma Flashdance in Breaking in the late 80s navdušila, da sem s prijatelji iz šole ustvarila plesno skupino. Gledala sem veliko MTV-ja, takrat še na VHS kasetah (to je bilo še v 80. letih). Nekje v 90-ih so glasbeni šovi prišli tudi na hrvaško televizijo, s čimer sem obogatila svoj plesni vokabular. Oponašala sem gibe Jamesa Browna, Janet Jackson, Kate Bush, Bobbija Browna, pa vse tja do “All that Jazz”.
Ko sem leta 2003 prišla v London in prvič zares izkusila zabavno plesno industrijo, sem želela postati čim bolj vsestranska plesalka. Želela sem biti tudi učiteljica. London v teh letih je bil res pravi kraj za to. Preizkusila sem ogromno različnih stilov in učiteljev ter se na koncu našla pri Fredu Realnessu, ki je učil funk. Predvajal nam je skladbe skupine Cameo in moje telo so spreletele nore senzacije. Fantje in dekleta, ki so plesali na te beate, so bili videti tako samozavestni. Njihova tehnika in kontrola telesa sta me povsem navdušili.
Popping zahteva ogromno discipline, treninga, tudi potrpljenja. Kako to približati otrokom in mladim, da jim je učenje zanimivo?
Popping je kot balet. Enake vaje, disciplina, podoben odnos do resnosti treninga. Je pa to nujna tehnika za vsak plesni stil. Ko sem res poglobiš v bolečino in užitek tega stila, si zasvojen. Opazovati svoje telo, kako se spreminja v tako močno orodje, je zelo razburljivo.
Po letih izkušenj dela z mladimi lahko rečem, da je za učenje tega stila ključno, da učitelj zna trening narediti poučen, a hkrati dovolj zabaven, da si plesalci želijo še več. Stil ni enostaven ne za plesanje ne za učenje. Dolgočasno je stati 20 minut pred ogledalom in krčiti mišice v različnih položajih ali izvajati iste ponovitve po 200-krat. Imam svoje prijeme in metode, kako to narediti zanimivo. Veliko sem trenirala z Američani in Azijci, še vedno sem aktivna prek Zooma v naši online trenerski skupnosti. Veliko uporabljam vizualizacijo, pripovedovanje zgodb, delo v parih, prostorske igre in raznolike muzikalične naloge, da je trening zanimiv in vedno v izziv.